A városban az internetes előfizetés ügyintézése a következőképp zajlik:

Az egyetlen szolgáltató, az Algerie Telecom irodája szerencsére a közelünkben található, az autópálya mellett. Adótornya a kis domb tetején még az erkélyünkről is látszik. Egyszerre szolgáltat (legalábbis próbál) telefont, tévét és internetet. Volt korábban egy másik internetes cég is, de az erősebb konkurencia egyszerűen megette.

Az irodában, jóllehet elég nagy a tömeg és mindenki vár valamire, vagy valakire, határozott léptekkel oda kell menni a sarokban ülő ügyintéző hölgyhöz. Több asztalnál többen is foglalkoznak ügyfelekkel, ám olyan apróságokkal, mint sorszámhúzás, még ha ki is lenne építve a rendszer, kár lenne foglalkozni. Kedvesen elmondják milyen formanyomtatvánnyal és milyen dokumentumokkal van egyáltalán esélyünk leadni a megrendelésünket. Jobb esetben elég lett volna az útlevél, egy igazolás, és némi készpénz. Sajnos azonban ennyire egyszerűen mégsem ment a dolog. Kiderült, hogy valamilyen oknál fogva az utóbbi időben (néhány hete, hónapja, ki tudja) új céges internetes előfizetéséhez csak csekkel engednek fizetni. Ennek igénylése egy külön történet, egyenlőre nem részletezzük... ma még úgy látjuk, hogy bankrendszerük az internetesnél is kaotikusabban működik... Nem adtuk fel, azt hittük sikerült kicselezni őket és egy kollegánktól kértünk (volna) kölcsön egy ilyen csekket. Ám ekkor sem jártunk sikerrel. Mikor mondtuk, hogy csekkel jöttünk kicsit zavarba jöttek, a papírjainkat több vezetőjükkel együttesen is áttanulmányozták. Sikerült is kisütniük, hogy azért ez így még nem jó, kell egy rezidens kártya is. Még mindig nem adtuk fel. Két nappal később rezidens kártyánkkal a zsebünkben (amit egy hónap után simán megkaptunk) újra elindultunk a dombtetőre. Sajnos azonban kiderült, hogy a kölcsön csekk fedezetlen, valami miatt a kiállító bank megszüntette a hozzá tartozó számlaszámot (valószínű mert néhány hónapja nem volt pénzforgalma kollegánknak). Ekkor új trükkhöz folyamodtunk.

Újból - ezúttal már az egyik vezetővel - tárgyalásokat indítottunk: szeretnénk egy új, privát telefonvonalat rendelni. Mi sem egyszerűbb ennél. Lehet készpénzzel is fizetni, sőt minden szükséges dokumentumunk meg is van hozzá! Egyébként nagyon kedvesen, már ismerősként fogadtak, tényleg látszott rajtuk, hogy igyekeznek a kedvünkben járni. Azért rákérdeztünk (csak a biztonság kedvéért), hogy szerinte is csak csekkel fizethettük volna meglévő vonalunkhoz az internetet. Csodálkozva hümmögött, hogy ezt a hülyeséget meg ki mondta nekünk...

Továbbra sem adjuk fel! Igénylésünket leadtuk, folyamatban van. Mi úgy gondoljuk most náluk van a labda. Hetek kérdése és kiderül, ők is így gondolták-e? Akkor újra meglátogatjuk őket majd.

(Többször végigjárva a telekommunikációs irodaház jópár ügyintézőjének szobáját számítógépet csak néhány asztalnál fedeztünk fel. A mi ügyünk teljes dokumentációja pedig - számítógépes feldolgozás után - bekerült valami borítékba, amit az asztalon lévő irathalom alól vettek ki. A nevünket ráírták. Még egy nagy repülő-jel is volt rajta. Sorsa - ügyünkkel együtt - teljesen bizonytalan...)

A bejegyzés trackback címe:

https://algiers.blog.hu/api/trackback/id/tr491736891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása